3 tips til telefonien i din virksomhed

Der findes mange forskellige virksomheder, som kan klare mange forskellige ting. Derfor siger det også sig selv, at der kan være stor forskel på, hvordan forskellige ting klares internt fra virksomhed til virksomhed. Langt de fleste virksomheder har dog brug for telefoni i en eller anden afskygning, og også det kan faktisk klares på flere måder. Men hvis du vil gøre det nemt i din virksomheder, er her tre smarte tips til telefonien.

1. Få et hovednummer

Det første tip er at få et hovednummer til din virksomhed. Der kan nemlig let komme til at være flere numre inden for den samme virksomhed, og det kan være godt, hvis der er flere medarbejdere, der skal sidde med en telefon.

Noget at det smarte ved et hovednummer er dog, at der kan ringes ud fra flere telefoner på samme hovednummer, men at kunderne kun ser ét firmanummer. Sådan kan I altså have en samlet facade.

2. Brug IP-telefoni

Det andet tip er, at hvis din virksomhed stadig bruger fastnettelefoner på kontoret, så burde I overveje at gå over til IP-telefoni.

I de fleste virksomheder vil der allerede i et eller andet omfang være et behov for at bruge computere. Så kan det være en stor fordel, at I også ville kunne lave opkald på den måde.

Moderne IP-telefoni kan desuden klares på en smartphone, så det også er let at tage opkald på farten.

3. Sørg for omstilling og viderestilling

Hvis det skal muligt for folk udefra at ringe din virksomhed op, så kan det også være en god idé at have styr på både omstilling og viderestilling.

Det kan være smart at kunne omstille folk til en anden medarbejder, når de ringer op om noget specifikt.

Det kan ligeledes være smart, at folk bliver stillet automatisk videre, hvis der ingen er ved telefonen.