Hvad koster google ads?

Hvad koster google ads? Det er et spørgsmål, som der ofte bliver stillet og det gør det med god grund. Hvis du ikke styrer din egen google ads konto, kan det meget hurtigt gå hen og virke uoverskueligt, hvor meget det koster. Kort sagt så er google ads en form for auktion, hvor du finder et bestemt søgeord, som du ønsker at dine kunder kan finde dig på. Derefter bliver der lagt et bud ud på, hvor meget du ønsker at betale pr klik. Her vil prisen efterfølgende blive sammenlignet med de andre som også har lagt et bud på netop dette søgeord. Her har google gjort noget smart, ved at gøre brug af second price auktion, hvilket betyder, at du kan være den højestbydende, men du får lov til at betale det samme som det næsthøjeste bud. Kunne du tænke dig at vide mere? Så skynd dig ind på siden lige nu og læs om google ads pris. Du vil ikke komme til at fortryde det.

Google ads pris – Hvad ellers?

Der er skam mere endnu. Det er nemlig ikke kun priserne der bestemmer hvad koster google ads. Google har nemlig for længe siden introduceret det, der hedder quality scores. Quality scores er med til at bestemme, hvilke annoncer som det er der bliver vist og, hvad klikprisen kommer til at blive. Så er der også CTR. CTR er også kendt som click-through-rate og jo højere den er desto bedre. På dansk bliver CTR også kaldt for klikfrekvens. Den udregner ud fra historisk data søgeordets antal klik og visninger. Så er der også relevans. Hvor meget relevans har dine annoncer i forhold til søgeordene? De ord som der bliver brugt i annoncer skal også helst være dem, som folk søger på. De skal helst ikke finder noget, der ikke passer til det de søger på. Den sidste er destinationssideoplevelse. Det er her, hvor google vurdere, hvor god din destinationsside rent faktisk er og, hvor relevante din søgeord er. Får brugeren er god oplevelser når han eller hun er inde på siden kan du se det på din kvalitetsscore. Ønsker du at vide mere omkring hvad koster google ads? Så smut ind på siden og læs mere.